Dieta, która pomoże na trądzik różowaty

rosacea
Dieta, która pomoże na trądzik różowaty
Oceń

Trądzik różowaty tak jak większość chorób skóry można łagodzić albo w pewnych przypadkach wyeliminować za pomocą odpowiedniej diety. Jest to kwestia indywidualna, ale zmiana diety z pewnością nie spowoduje nasilenia się objawów, a zaczerwienienia i świąd powinny zniknąć.

  1.  Dieta na trądzik różowaty – Do naszego jadłospisu należy dodać produkty bogate w substancje odżywcze, które poprawiają jej kondycję. Należą do nich produkty zawierające dużą ilość antyoksydantów, które to zwalczają wolne rodniki, takie jak witamina A, C i E, które naturalnie przeciwdziałają procesom starzenia się skóry.
    • Witamina A przyspiesza odbudowę naskórka, powoduje mniejszą utratę wody ze skóry, a oprócz tego likwiduje zmarszczki i przebarwienia. Produkty, w których można ją znaleźć w np. marchwi, szpinaku, morelach, jarmużu czy dyni.
    • Z kolei witamina C odpowiada za zdrowy koloryt skóry likwidując drobne przebarwienia, jest ona zawarta w czerwonej papryce, owocach cytrusowych, kiszonej kapuście.
    • Natomiast witamina E chroni komórki przed utlenianiem dzięki czemu wzmacnia ścianę naczyń krwionośnych. Oprócz tego wygładza skórę i wspomaga procesy regeneracji skóry. Naturalnymi źródłami są nasiona słonecznika, ryby, oleje, oliwa z oliwek, brokuły, awokado

    Należy pamiętać, aby witaminy A i E się przyswoiły należy je spożywać wraz z tłuszczami, bo właśnie w nich są rozpuszczalne.

    Dieta na trądzik różowaty oprócz tych witamin musi uwzględniać także inne składniki. Należy spożywać mniej nasyconych kwasów tłuszczowych na rzecz tych nienasyconych(ryby morskie, oliwa z oliwek, słonecznik) pozytywnie one wpływają na kondycję skóry, a także na odporność całego organizmu. Można wpisać do swojego jadłospisu naturalne antybiotyki takie jak czosnek, cebula, żurawina czy kurkuma.

    Wiele ziół również wykazują pozytywny wpływ na stan naszej skóry zarówno stosowane jako napary jak i bezpośrednio na skórę. Takim ziołem jest nagietek, który wykazuje działanie antyoksydacyjne, chroni przed tworzeniem się kolejnych miejsc zapalnych, pomaga przy procesie regeneracji i gojenia skóry. Innym ziołem jest popularny mniszek lekarski, który to działa przeciwzapalnie, wygładza skórę. Oprócz tego ta powszechna roślina poprawia koloryt skóry i pomaga przy jej regeneracji.

  2. Czego należy unikać?
  • Oprócz wspomnianych tłuszczów nasyconych, należy wyeliminować z diety alkohol (zwłaszcza czerwone wino) ma negatywny wpływ przy tym schorzeniu, gdyż rozszerza naczynia krwionośne, co skutkuje mocniejszym rumieniem.
  • Zły wpływ na stan skóry odgrywają cukry proste obecne w słodzonych napojach czy jasnym pieczywie, gdyż może prowadzić do rozregulowania gospodarki hormonalnej, a to prowadzi do pojawienia się wyprysków i przebarwień na skórze. Podobny wpływ ma żywność wysoko przetworzona oraz taka o wysokim indeksie glikemicznym.
  • Przy doprawianiu potraw należy zwrócić uwagę by nie dodawać ostrych przypraw jak chilli czy pieprz cayanne, które mogą źle wpływać na układ pokarmowy, co może się objawić zmianami na skórze i np. nasilić objawy.
  • Należy również ograniczyć produkty pochodzenia zwierzęcego, zwłaszcza czerwonego mięsa, na rzecz ryb morskich czy roślin strączkowych.
  • Warto także przemyśleć rezygnację z kawy i herbaty i zastąpić te napoje wodą mineralną.

Trądzik różowaty jest chorobą przewlekłą przez co bardzo ważna jest odpowiednia dieta w celu łagodzenia objawów czy też całkowitemu jej wyliczeniu. Walka z tym schorzeniem jest długa i żmudna. Jednak przy odpowiednim sposobie odżywianie może stać się zdecydowanie mniej uciążliwym. Jeśli jednak nie jesteś pewien jak skomponować odpowiednią dietę najlepiej udać się do dietetyka, który z pewnością dobierze odpowiednią dietę.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


57 + = 63